La literatura és com un espill al llarg del camí. A voltes reflecteix el cel i a voltes el fang.
Stendhal

Projectes externs amb implicació de professors del Departament

Aula Carles Riba (Grup consolidat de la Universitat de Barcelona)

• Coordinador del grup: Carles Miralles i Solà.
  • L'Aula Carles Riba és un àmbit obert de debat entre els estudiosos de la cultura clàssica i la catalana, i es proposa, com a objectiu principal, de dilucidar el paper dels autors clàssics i de l'humanisme en la nostra història literària i ideològica.
  • Professor implicat: Jordi Malé i Pegueroles
  • Web del grup

Literatura Catalana: Repertori, Ecdòtica i Poètica (Grup consolidat de la Universitat de Barcelona)

Mímesi. El pensament literari en l'àmbit català durant l'Edat Moderna (Grup de recerca de la Universitat de Barcelona)

• Coordinador del grup: Josep Solevicens.
  • Professors implicats: Joan Ramon Veny-Mesquida i Amadeu Viana i San Andrés
  • Web del grup

Estudis Medievals, Espai, Poder i Cultura (Grup consolidat de la Universitat de Lleida)

• S'indaga en la interacció dels grups socials a l'Edat Mitjana a través de les diferents expressions documentals, artístiques, literàries i materials en un sentit holístic, tot analitzant les seves petges en el territori i l'articulació social. El llegat per als segles posteriors i l'anàlisi comparatiu en aspectes com la capacitat de convivència de grups socials i cultural diferents, en són una conseqüència que és també objecte d'anàlisi. Les recerques s'efectuen abordant el tractament teòric i la concreció en l'espai concret, especialment de la Corona d'Aragó i mitjançant les diferents vies heurístiques, analitzades de forma conjuminada.
  • Professora implicada: Isabel Grifoll

Història de les Transicions Socials i els Canvis Polítics (Grup consolidat de la Universitat de Lleida)

• Coordinador del grup: Jordi Bolós Masclans
  • Professor implicat: Joaquim Capdevila

Grup internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (grup consolidat de l'InCom-UAB)

• Desenvolupa quatre línies de treball, centrades en l’entorn socio-tecnològic-cultural: El sistema de comunicació a Catalunya; Tecnologies de la comunicació, desenvolupament i cohesió social; Polítiques de comunicació i comunicació local/de proximitat; Mitjans de comunicació i esport
  • Coordinador del grup: Amparo Huertas Bailén (UAB)
  • Professora implicada: Laura Bergés
  • Contacte: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. , Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.