El poema nou neix en un ordre verbal que ja existeix. (...) La gran diferència entre un poeta original i un mal copista és que el primer imita millor, amb més profunditat.
Tzevtan Todorov

Notícies 2011-2012

Milford Mocs & Gunther Cucs: 'Cadàvers en avançat estat de descomposició' (PICAP, 2011).

Jordi Castells, estudiant de Grau de Català i Occità enregistra un disc amb versions de temes de Raimon sobre textos d'Ausiàs March ("Quan creus que ja s'acaba" i "Si com lo taur") i d'"El fossar de les Moreres" de Frederic Soler.

Jordi Castells ha fet donació de dos exemplars del disc al Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la UdL, cim una contribució --diu-- a la llengua catalana i amb el valor afegit d'estar cantat desacomplexadament en català de ponent i amb un un tema cantat per un fragatí.

El Departament es congratula per la iniciativa i felicita el seus impulsors, amb el desig que aquest disc sigui el primer d'una llarga trajectòria.

En aquest enllaç podeu veure la caràtula del CD.

Nou professor titular d'Audiovisuals i més associats

El Dr. Jorge Nieto Farrando ha guanyat la plaça de Lector del Departament per impartir classes a Audiovisuals. La seva especialitat és el cinema i la comunicació audiovisual.
L'altra plaça s'ha quedat deserta per la qual cosa hem hagut de buscar-ne substituts. La Comissió del Dpt encarregada de l'organització docent del curs vinent va resoldre el dia 28 de juny del 2011 que, en el supòsit que una de les places de Lector quedés deserta, s'assignaria la docència entre les persones que havien presentat cvs a la convocatòria docents:
- INFORMACIO I GÈNERES PERIODÍSTICS a l'Eugeni Casanova, l'Enric Pinyol i la Immaculada Martos que s'inaugura aquest any.
- TEORIA I HISTÒRIA DEL PERIODISME I DELS MITJANS AUDIOVISUALS a la Joana Soto.
- i part de FONAMENTS I ANÀLISI DE LA INFORMACIÓ PERIODÍSTICA I DELS DISCURSOS AUDIOVISUALS a Rosa Domingo Bernaus.

Resolució Convocatòria Docent de Periodisme i Comunicació

Us informem que, després de sospesar els remarcables currículums de la majoria dels sol.licitants, la Comissió del Departament ha assignat a les persones que figuren en aquest annex la docència de les assignatures vacants. Una de les assignatures, Introducció a les TIC, ha estat substituïda per Gestió i Informació de la Informació en Xarxa. Així mateix, la Facultat ha reajustat alguns dels horaris. El Departament es posarà en contacte amb els futurs professors per informar-los amb més detall de la seva docència.

Si els sol.licitants ho desitgen, els dossiers i CV que han presentat els poden recollir a secretaria durant el mes de juliol, a partir del dia 10, de 10 a 13h, trucant primer al telèfon: 973 702 116.

Aitor Carrera, nou Director de la Càtedra d’Estudis Occitans

L'actual Directora de la Càtedra d'Estudis Occitans ha delegat la direcció de la càtedra en l'occitanista Aitor Carrera Baiget. El nomenament fou aprovat pels membres de la Càtedra el dia 29 de juny del 2011 i és a l'espera de ser ratificat pel proper Consell de Departament.

Els estudiants d’occità de la UdL visiten Tolosa de Llenguadoc

Una desena d'estudiants del Grau en Estudis Catalans i Occitans (hereu de la llicenciatura en Filologia Catalana), han aprofitat aquests  darrers dies de curs per fer una petita estada en terres occitanes, amb l'objectiu de millorar el coneixement de la llengua occitana i de visitar les principals infraestructures culturals i universitàries de Tolosa de Llenguadoc, a més de la Vall d'Aran. Aquests alumnes s'iniciaven enguany en l'estudi de la llengua occitana de la mà del professor Aitor Carrera.

Llegeix més...