A les novel·les hi ha malalties morals que a la vida real són de tot menys mortals, i, a l'inrevès, a la vida normal hi ha malalties mortals que a la literatura no ho són.

George Cristoph Lichtenberg

Notícies 2002-2003

VII Jornades Universitàries Occitanocatalanes de la Vall d'Aran

DIES 19-23 Juliol 2003: VII Jornades Universitàries Occitanocatalanes de la Vall d'Aran (Salardú), amb la participació d'un nombrós grup de professors del Departament.

Consulteu-ne el Programa.

X Trobada d'Escriptors als Pirineus

DIA 21 Juny 2003: X Trobada d'Escriptors als Pirineus.

Consulteu-ne el Dossier de premsa

Presentació del llibre de Ciceró, De Amicitia i De Senectute

DIA 22 Febrer 2003: Presentació del llibre de Ciceró, De Amicitia i De Senectute, a cura d'Amadeu Viana i Maria Paredes (2003), traduccions de l'humanista Antoni Febrer i Cardona. Llegiu el Text de la presentació del llibre a cura del Dr. Amadeu Viana.

Consulteu-ne el Dossier de premsa

Eurocongrés 2000

DIES 21-22 Febrer 2003: Eurocongrés 2000 (Maó). El Dr. Ramon Sistac dirigeix àmbit de llengua i societat de l'Eurocongrés 2000, esdevingut a Menorca. La representació occitana va anar a càrrec del Dr. Jordi Suïls.

Visiteu-ne el Web.

El Dr. Ramon Sistac al Telenotícies de TV3

DIA 12 Febrer 2003: El Dr. Ramon Sistac al Telenotícies de TV3. «Un estudi de la Universitat de Lleida alerta del perill que en un període d'uns cinquanta anys pugui desaparèixer el català que es parla en diversos municipis del Prepirineu, al límit entre Aragó i Catalunya. La construcció dels pantans de Canelles i Santa Anna, que han accelerat la despoblació en aquesta zona del Montsec, és un dels factors que han portat a aquesta situació. Per aquest motiu, ajuntaments aragonesos i catalans treballen per reactivar l'economia del Montsec i recuperar el català que es parlava a la zona abans de la construcció dels pantans.».

Vegeu-ne el vídeo tot seguit, amb el Dr. Ramon Sistac

Doctorat Honoris Causa per la UdL al Dr. Václav Havel

DIA 3 Desembre 2002: Doctorat Honoris Causa per la UdL al Dr. Václav Havel (Praga), amb Laudatio del Dr. Václav Havel a càrrec del Dr. Amadeu Viana. Durant la visita a Praga amb motiu de la investidura el Dr. Amadeu Viana contacta amb els estudiants txecs de català de la Universitat Carolina de Praga i amb el lector de català Andreu Bauçà.